torsdag 14 juni 2012

Nu är det "Iris" tid.

Den här dagen har gått i ett rasande tempo! Nu förbereder vi nämligen ett härligt umgänge med barn och barnbarn! Det ska bli så roligt, att få umgås med dem, alla på en gång!
Den nästa äldsta dottersonen fyller faktiskt 21 år i morgon! Den yngste sonsonen är 1 år! Det har blivit stor spridning på åldrarna, både bland barnen och barnbarnen.

Det är alltså familjen som kommer i första hand, ett tag. så jag tror inte, att det blir någon tid över för nya inlägg och inte heller till att läsa hos er andra.
Men jag återkommer till bloggen, så fort vardagen infinner sig igen!

Det blev alltså inga foton tagna under dagen, men i kväll sprang jag runt i trädgården och tittade på alla irisar, som blommar just nu.
Ännu är det några sorter, som bara står i knopp, men eftersom jag är förtjust i irisar, så har jag skaffat ganska många. Tyvärr har jag aldrig lagt deras namn på minnet.
 Varken ljuset eller fotografen var i högform, men det var irisarna! ;-D

Det här är en gammal iris, som fanns här på gården, före oss.












Den sista bilden visar irisar, som jag hade med vid flytten från Frösön.

5 kommentarer:

  1. Många fina irisar, några känns igen. De har börjat så smått här också.
    Bästa tiden är man tillsammans. Ha det så bra med alla nära och kära!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Ha det riktigt gott med de dina! Hoppas vädret blir fint.
    Ja, och irisar är så trevliga. Har själv inte många, men de blir allteftersom några fler. Här är någon sibirica på väg att snart ha blommat över. Redan. Oj, tiden går fort...

    SvaraRadera
  3. Fantastiska blommor! Vad roligt att de fanns kvar också. Har blommor från farfars tid.

    SvaraRadera
  4. Jo det verkar vara den tiden nu. Jag har sett några sorter lysa äevn här i trädgårdarna. Hoppas ni får en trevlig tid tillsammans!

    SvaraRadera
  5. Så många vackra irisar du har! Jag tycker också om irisar och har samlat på mig några olika, mest gammaldags som jag fått av bekanta, bara någon är inköpt. Hoppas du får många fina stunder tillsammans med dina nära och kära. Bloggen kommer i andra hand, först kommer livet ;-) Trevlig midsommar!
    Mvh / maria

    SvaraRadera

Hej!

Det är alltid väldigt roligt att få kommentarer! Vill så gärna att du visar att du besökt min blogg! Tack!

Märit